Duben 2010

Jaro na svatém kopečku

28. dubna 2010 v 18:33

Koukněte na tu nádheru :).
* Fotil můj bráška.

Narozeninový dort

23. dubna 2010 v 17:50
S našími jsme s oslavovali v pondělí, po našem s Mikem návratu. Bráška s mamkou uvařili moc chutný oběd a taťka obstaral dort. Tak jsme si moc pochutnali :).

25. nározky s našími

Narozeninový vandr

23. dubna 2010 v 17:43
Minulý víkend se mi, jako zázrakem, podařilo vypadnout na mé narozeniny z města. S Mikem jsme rozhodli navštívit Říp, protože jsem tam ještě nebyla, a potom vyrazit do Českého středohoří, kde má vést nová dílnice, která ten kraj hodně zasáhne.
Z Plzně jsme vyrazili v pátek ráno a vystupovali jsme v Mlčechvostech na trati do Kralup. Od vlaku jsme se vydali ke Řípu. Počasi bylo jako na objednávku - ani mráček, sluníčko a navíc nás neobtěžovalo ani jedno letadlo ve vzduchu. Když jsme došli na Říp tam nebyla ani noha a tak jsme si v klidu vychutnali krásný výhled a místní hospůdku jen sami pro sebe. Po 5h se ale začali už hrnout lidi a tak to bylo znamení pro nás, že už je čás jít dál. Spali jsme pokaždý pod širákem a první noc v bývalých lomech kousek od opuštěné trati do Lovosic, pokud se nemýlím .). Další den jsme se vydali na zříceninu Hazmurk (Klapý), která je, jak říkal hospodský na Řípu, více navštěvovaná, díky lepšímu výhledu a lidí láká bývalý hrad, oprotí holýmu Řípu. Po zdolání Klapýho se nám otevřel nádherný pohled do kraje bývalých sopek - do Českého středohoří. Po naších výkonech jsme si dali odpočinek ve vesnici pod zčíceninou a narozeninovou baštu, porce byli obrovské a můj turek se na mě dokonce usmíval :) (na fotce - nahoře dvě oči, dole pusa). Večer jsme dorazili na zčíceninu hradu Košťálov a utabořili na noc v podhradí :). Bylo to strategické místo - z jedné strany kopce byli v noci vidět samé vesničky a světýlka (dokonce i ohňostroj jako na zavolanou :) ) a zdruhé strany byla tma a klid.
V neděli už jsme nikam nespěchali a šli kam nás nos vedl :). Vyklubala se nám na cestě další zřícenina, jejiž jméno si teď nevzpomínám, a pak jsme se vydali k Labi a PORPTe BOHEMICe. Chvilku jsme si posedeli na útesech a skálách nad řekou - pod námi proplouvala lod s turisty - a užívali si. Večer jsme si ještě poseděli trochu v hospůdce v Prackovicích a vyrazili dom.
Přivezli jsme si spoustu vzpomínek, placku z Řípu a já pár puchýřu :D.

vlak

8. dubna 2010 v 18:06

Schönsee

8. dubna 2010 v 18:04
V úterý 6.04. jsem se díky škole účastnila setkání studentů z Regensburgu a Plzně v Schönsee. Byl to workshop na téma "Hranice a .....". Bylo nás tam asi tak 20 lidí a po rozdělení do skupin, kde bylo vždy dva Němce a tři Češí, si každá vybrala jedno téma, např. "Hranice a láska", "Hranice a strachy", "Hranice a vzdělání", "Hranice a generace". Bylo zajimavý si prodiskutovat o všem možném, projit si městečkem, poznat nové lidi.

Knížecí Velikonoce na Křivoklátě a řemeslný jarmark

8. dubna 2010 v 17:46
Tento rok jsem se díky jednomu dobrému známému dostala o Velikonocích na hrad Křivoklát, kde jsem mu pomáhala s jeho stánkem ručně tkaných věcí. Spoustu řemeslníků se potkalo na dolním nádvoří a ukazovali svá řemesla dětem a i dospělým, vyměňovali si zkušenosti a dobře se bavili :).
Dalo se vidět všechno možné: skláře, řezbáře, výrobce nejrůznější keramiky atd. Byla to hodně zajimavá zkušenost (pro mě hlavně postavit si sama stánek :D ). Dozvěděla jsem se toho spoustu o hradě. Při večerní procházce mě pozval k venkovnímu ohni zahrát jeden místní clovíček, vyprávěl mi vše co věděl a hostil mě čokoládovou buchtou :). V ponděli přijel na hrád také Michal mě vyšupat 1,5m dlouhou pomlázkou :D. Takže se svátky docela vyvedli a víkend jsem přežila, s Boží pomocí, ve zdraví.

Křivoklát

Bratránkovo syn :)

1. dubna 2010 v 17:12
Dnes se vrátil bráška z Kyjeva, kde byl na semináři aikida a z návštěvy příbuzných. A tak máme konečně fotečky bratránkovo malýho. Je, také jako Mareček, úžasný, a oba k sežrání, vidte? :) Akurat je o chlup mladší a mazlit se s nim nemůžu :(, to dojižděni by se nedalo zvládat :D. Jméno má po svém prapradědovi Timofejovi. Jeho české znění má několik variant - Timotei, Timotej, Timothy, Timoteus. Řecky znamená - uctívající Boha.